בסרט ״פורסט גאמפ״ מופיע משפט שרבים נוהגים לצטט: ״החיים הם כמו קופסת שוקולדים. אתה אף פעם לא יודע מה תקבל", אבל אני רוצה להציע לכם את אותה הקופסה בשינוי קל – החיים הם כמו קופסת שוקולדים. יש בהם הרבה הפתעות, אבל גם תאריך תפוגה שמודפס על הקופסה. רובם המכריע של האנשים בעולמנו לא חיים לפי העיקרון הזה, עם המודעות לתאריך התפוגה שלהם. וכנראה שלא סתם...מסתבר שיש סיבה מדעית לכך שאנשים מדחיקים את עקרון זה ממוחם. מדוע חשוב שנזכור שיש לנו תאריך תפוגה? ויותר מכך מדוע שבכלל נרצה לדבר עם הילדים שלנו על כך אלא אם אנחנו ממש ממש חייבים ונדחקים למצבי לית ברירה? בעיקרון זה נלמד מדוע כן חשוב שילדינו ידעו זאת מוקדם, כאחת מאמיתות החיים הבלתי נמנעות והבסיס שיאפשר להם לחיות את חייהם במלואם.
אם תשאלו את הבת שלי בת החמש את מי היא אוהבת, היא תענה: ״אני אוהבת את אמא שלי, את אבא שלי, את אחי, את סבא וסבתא שלי, אבל... אתם יודעים את מי אני הכי אוהבת? את עצמי. אני אוהבת את עצמי הכי הרבה״. ואני אמא גאה. זהו אחד מלקחי החיים הכי חשובים שלימדתי את ילדי. יש כל כך הרבה אנשים בעולם שלא אוהבים את עצמם או שלא מבינים אפילו שהם לא אוהבים את עצמם ושמבלים את החיים שלהם בניסיון להבין למה - למה הם לא שמחים? למה הם מכורים לסמים, לאלכוהול, לקנייה אובססיבית, לבוטוקס, לניתוחים פלסטיים, לדיאטות, לאוכל...? בעיקרון זה נלמד על חשיבות הקניית אהבה עצמית כאמונת ליבה אצל ילדים קטנים ועל האופן שבה היא משנה חיים.
טוב, אז כולנו, אני מקווה... מבינים כבר שלהיות תלויים בדיעות הרעות של אנשים אחרים עלינו זה לא רעיון טוב. אבל מה לגבי דעות טובות, מחמאות ופידבקים חיוביים? כמה אנחנו כהורים אוהבים לתת מחמאות לילדים, להעריך אותם, לתת להם מילה טובה כשהם עושים משהו טוב, לפתח להם את הביטחון העצמי. יחד עם זאת, קריטי שנעביר לילדים שלנו את המסר שלא להפוך לתלויים בדעות הטובות של אנשים אחרים עליהם. ילדים שתלויים בפידבק החיובי מהסביבה, שהפידבק החיובי הוא המנוע שלהם, מקור הכוח והמוטיבציה והסיבה העיקרית בגללה הם עושים דברים – הם פשוט ילדים מרצים שיכולים להפוך למבוגרים תלותיים. לעומת זאת, ילדים שיפנימו את העיקרון שהפידבק הפנימי שלהם חשוב יותר מהפידבק של הסובבים אותם יהיו ילדים (ובהמשך מבוגרים) חזקים יותר, חיוניים יותר ובעלי חוסן נפשי. בעיקרון זה נלמד איך נוכל להעביר להם את המסר הזה ואיך נוכל לגרום להם להיות פחות תלויים בפידבק מהסביבה ויותר בעצמם.